Pleksi, perakende tasarım dünyasının plastik harikasıdır. Piyasadaki en çok yönlü, işlevsel ve yüksek performanslı akrilik plastiklerden birinin marka adıdır. Kaliteyle eş anlamlıdır ve mevcut en yüksek dereceli akrilik olarak kabul edilir. Kimyasal özellikleri, rekabetçi fiyat noktası, geniş renk ve kaplama seçenekleri sayesinde pleksi, son yıllarda perakende tasarımı ve teşhir konseptlerinde tercih edilen malzeme olarak kendisini sağlam bir şekilde kanıtlamıştır.
Polimetil metakrilattan (PMMA) yapılmış sert bir plastik olan pleksi, inşaat, aydınlatma, tabela ve iç tasarım da dahil olmak üzere birçok farklı sektörde çok çeşitli şekillerde kullanılabilir. Perakende alanında aşağıdakiler de dahil olmak üzere çok çeşitli uygulamalara idealdir:
- Raflar
- Mağaza donanımları ve demirbaşları
- Mağaza mimarisi
- Perakende tabelası
- Aydınlatma
- Cam
Pleksi’nin Temel Özellikleri
Pleksi’nin perakende tasarımının birçok alanında bu kadar kullanılmasının birçok nedeni var. Her şeyden önce güçlü, dayanıklı ve darbelere dayanıklıdır. Bu niteliklerine rağmen aynı zamanda hafiftir, bu da taşımayı ve kurulumu kolaylaştırır. Aynı zamanda istenilen şekil/boyutta kesilebiliyor, lazerle kesilebiliyor, kazınabiliyor ve şekillendirilebiliyor. Bu özellikleri pleksiyi özel tasarımlar gerektiren perakende ortamları için ideal bir malzeme haline getirir.
Pleksi yalnızca iç mekan perakende tasarım konseptleri için uygun değildir. Sert hava koşullarına ve UV ışınlarına karşı dayanıklılığı sayesinde dış cephe projelerinde de kullanılabilir. Pleksi, solmayan (içeriye veya dışarıya yerleştirilmiş) geniş bir yüzey ve renk yelpazesinde mevcuttur. Daha da önemlisi, sürdürülebilir davranış çoğu büyük perakende oyuncusunun gündeminde yer almaya devam ederken, aynı zamanda geri dönüştürülebilir.
Pleksi neden camı gölgede bırakır?
Daha önce sıralanan birçok nedenden dolayı pleksi, cama mükemmel bir alternatiftir. Ancak standart cama göre daha güçlü, daha hafif ve daha dayanıklı olmasının yanı sıra çoğu cam türünden daha iyi optik netlik de sunar. Bunun satış vitrinleri, özellikle de görünürlüğün önemli olduğu şeffaf vitrinler için bariz avantajları vardır.
Pleksi ayna olarak bile kullanılabilir. Stoklarımızda bulunan gümüş ve renkli ayna pleksi levhalar, geleneksel düz cam aynanın yarısı ağırlığındadır ancak darbe dayanımının yaklaşık on katıdır. Bu özellikle sağlık ve güvenliğin temel konular olduğu yoğun perakende ortamları için faydalıdır. Akrilik aynaların temizlenmesi ve bakımı da kolaydır ve standart cam muadillerine kıyasla satın alınması ve kurulumu çok daha ucuzdur.
Pleksi Koruyucu
Pleksi koruyucu kalkanlar birçok ticari ortamda ve halka açık çalışma alanlarında tanıdık bir görüntü haline gelmiştir. COVID sonrası dönemde bile tamamen ortadan kalkması pek mümkün olmayan bir gelişmedir. “Koruma Paneli” olarak da bilinen pleksi paneller, genellikle hapşırma, öksürme ve hatta sadece nefes alma yoluyla yayılan genel havadaki mikropların bulaşmasını azaltmada önemli bir rol oynayabilir. Bunlar aynı zamanda kek ve şekerleme gibi çabuk bozulan ürünlerin teşhirini kirlenmeden korumanın da etkili bir yoludur.
İleriye dönük olarak koruyucu pleksi koruma panelinin perakende tasarımına en iyi şekilde nasıl dahil edileceğine karar vermek, tepkisel bir düşünceden ziyade muhtemelen herhangi bir planlama sürecinin birincil parçası olacaktır. Bu tür proaktif yaklaşım, estetiği işlevsellikle harmanlamak için daha iyi bir fırsat sağlar ve koruyucu panellerin bir işletmenin markasını, kişiliğini ve görsel kimliğini tamamlamasına ve hatta geliştirmesine olanak tanır. Personel ve müşteriler arasında doğrudan etkileşim gerektiren her türlü ortama uyarlanabilen hem asılı hem de ayakta duran çeşitli pleksi koruma panelleri satıyoruz. Bunlar arasında mağazalara ek olarak restoranlar, spa merkezleri, kuaförler, sağlık hizmetleri ortamları ve güzellik salonları yer alabilir.
Tasarımla Yaya Trafiğini Arttırma
Büyük ölçüde e-ticaretin amansız yükselişinin bir sonucu olarak, ana caddelere olan trafiğin pandemiden önce bile azaldığı iyice kanıtlanmıştır. Son yıllarda çevrimiçi satışlarda yaşanan patlama, geleneksel fiziksel perakendeciler için çeşitli yeni zorluklar yaratmıştır. Hala çevrimiçi alışverişle elde edemeyecekleri ürünleri ve daha doğrusu deneyimleri arayan çok sayıda müşteri vardır. Salt işlemselliğin ötesine geçen deneyimsel, etkileşimli karşılaşmaları çeken, etkileşime sokan ve sağlayan perakende ortamlarının gelişme olasılığı çok daha yüksektir.
Akıllı ve yaratıcı perakende tasarımı, hikâye anlatımını, marka mirasını ve ürün eğitimini geliştirerek satışları arttırır. Bütün bunlarda güçlü görsel bileşenlerin önemli bir rolü vardır. Göz alıcı ancak özelleştirilmiş pleksi hikâye anlatan grafikler, mağaza içi deneyimi daha anlamlı ve özgün kılmanın mükemmel bir yoludur. Örneğin bir şekerleme mağazası için parlak ana renkleri düşünün. Belki doğa/manzara grafikleriyle zenginleştirilmiş daha dünyevi bir palet, bir dış mekân perakendecisi için iyi sonuç verecektir.
Mağazanın iç düzenlemeleri satış etki edebilir veya etmeyebilir ancak müşterileri ön kapıdan geçirmek hala ilk adımdır bu nedenle perakendecilerin mağaza ön cephesini ve ön panolarını mümkün olduğunca öne çıkarması gerekir. İnsanları içeriye çekmek için vitrinlerin de etkili ve baştan çıkarıcı olması gerekir.
Pleksi’nin çok yönlülüğü, her türlü göz alıcı tabela, ön pano ve markalama uygulamasına ideal şekilde uygun olduğu anlamına gelir. Özellikle dış mekân tabelalarının çekici ancak dayanıklı olması gerekir. Şeffaf dökme pleksi ile çalışmak kolaydır. Pleksi güçlü ve dayanıklıdır, bu özelliği dış mekanlarda iyi performans gösterdiği ve 10 yıldan fazla bir süre boyunca görünümde önemli bir değişiklik beklenmediği anlamına gelir. Kendi ek ışık kaynağı olmadan ortam ışığı altında parlıyormuş izlenimi veren canlı, floresan bir kenara sahiptir. Tabelalara ek olarak bu malzeme perakende mobilyaları, vitrinler ve satış noktası düzenlemeleri üretimi için idealdir.
Pleksi Tasarım ile Dönüşüm Arayışı
Potansiyel müşterileri mağazaya çekmek elbette savaşın yalnızca yarısıdır. İçeride aradıklarını bulmadıkları sürece satın almayacaklar ve muhtemelen geri de gelmeyeceklerdir. Bu nedenle perakende tasarım sürecinin, görsel çekiciliği en üst düzeye çıkaran ve sonuçta satışları teşvik eden mağazacılık ve sergilere öncelik vermesi hayati önem taşımaktadır.
Şeffaf pleksi ürünümüz, kristal berraklığında parlaklık, mat donma, parlama önleyici ve prizmatik dahil olmak üzere farklı yüzey seçenekleriyle hem dökme hem de çekme pleksi levhalar halinde mevcuttur. Her iki tip de lazer kesim ve gravür ile özelleştirilebilir. Şeffaf akrilik, çok çeşitli ışıklı uygulamaları tamamlamada özellikle kullanılır. Hem şeffaf hem de renkli Pleksi satışlarının bir karışımı, özellikle cesur grafikler ve ilginç şekillerle zenginleştirildiğinde mağazada ilgi ve etki katar.
Son yıllarda ortaya çıkan en önemli perakende tasarım trendlerinden biri, özellikle üst düzey perakende ortamlarında minimalist mağazacılıktır. Bu geniş mağaza düzenlemeleri, ‘yukarı yığ ve ucuza sat’ yaklaşımından kasıtlı bir ayrılmadır. Pleksi, stok miktarına değil kaliteye odaklanan ve mağaza içinde kesintisiz akışı kolaylaştıran sade, düzenli mağazacılık vitrinleri oluşturmak için mükemmel bir malzemedir. Bu tür üniteler, içinde sergilenen ürünlerden ödün vermeden, ilgiyi artırmak için eğriler ve açılarla özelleştirilebilir.
Pleksi Tasarım ile Satışları Arttırmak
Sürekli müşteriler için işleri taze tutmak önemlidir. En başarılı perakende tasarım kurulumları, müşterilerin geri gelip harcama yapmaya devam etmelerini sağlamada önemli bir rol oynar. Nesneleri farklı şekilde sergilemek, mevcut ürünleri yeni ve çekici göstermenin hızlı ve etkili bir yoludur. Neyse ki, pleksi’nin nitelikleri esnek mağaza konseptlerinin ve yeni satış yöntemlerinin ihtiyaçlarına yanıt vermek için kolayca kullanılabilir.
Sınırlı ömürlü pop-up konseptleri, pleksinin gerçekten fark yaratabileceği bir başka perakende yeniliğidir. Pop-up’lar, özellikle sosyal medya fırsatları aracılığıyla marka bilinirliğini arttırmanın harika bir yoludur.